28.3.2013

Ascona saanut lähipiiristä uuden hyvän kodin. Uusia kujeita suunnitellaan...

28.11.2011

Konevaurion syyt ilmeisesti liian ahtaassa porauksessa. Lohkosta luultavasti saadaan vielä hoonaamalla käyttökelpoinen. Joutenaikana värkkäilty valokoteloon Xenonit joista muutama kuva.

15.11.2011

Lisätty muutamia kuvia Saksan reissulta galleriaan.

1.11.2011

Moottori vaihteeksi osina. Jotain mystistä tapahtunut männät ja lohko uusiksi.

31.3.2011

Lisätty muutama kuva Snow Rally Sprintistä galleriaan.

27.3.2011

Incaria Snow Rally Spritistä TÄÄLLÄ!

26.3.2011

Raporttia viikonlopun Snow Rally Sprintistä lisätty kilpailut-sivulle.

24.3.2011

Eilen käytiin säädättämässä moottori Motorsetissä Kannuksessa. Asiallista toimintaa voin suositella muillekin. Ohjelmaa riitti ennen kuin tuonne asti kerittiin. Kone saatiin maanantai-iltana seitsemän aikoihin ja itse olin illan Oulussa koulutuksessa joten Vesa aloitteli paikalleen laittoa ennen kuin lähti yövuoroon töihin. Tiistaina kolmen jälkeen otettiin savut ja sitten iltasella kerkesi vähän kokeilemaan havaittiin että auto täristää jo kolmosella järkyttävästi n. 4000 kierroksen jälkeen. Nostettiin peräpää pukeille ja pyöriteltiin paikallaan. Havaittiin siinä että kardaani reilusti kierossa. Jouduttiin vielä irroittamaan se ja oikomaan prässissä että päästiin laittamaan auto kärryyn säätöreissua varten. Aamulla oltiin sitten seitsemän jälkeen matkalla Kannukseen. Tehoja(204)  ja vääntöä (230) vähän vähemmän kuin entisessä koneessa mut nämä pienet erot voivat johtua penkeistäkin. Kuitenkin moottori toimii nyt läpi kierrosalueen moitteettomasta eikä aikaisemmin vaivannutta alakierroksilla röpötystä enää säätöjen jälkeen ollut. Kiitos vielä Janille loistavasta toiminnasta.

18.3.2011

Männät paikoillaan lohkossa;) Alkuviikosta pitäisi päästä sisäänajoon ja säädätyksille. Ilmoittautuminen laitettu Snow Rally sprinttiin.

27.11.2009

Männät ovat viimein matkalla Markulle. Muutamia pikku koneistuksia ja sitten pitäisi päästä kasaamaan moottoria

16.7.2009

Arkkukari racing team järjesti suljetut fossiiliautotestit Ruukin formularadalla. Myös Juha oli kutsuttu paikalle(itse soitti ja ruinasi aikansa jolloin teamin porukka totesi että helpommalla pääsee kun ottaa hänet mukaan). Autot oli vuokrattu Ruukin FK-kerholta joten kiitokset sinne. Tilaisuus ei ainakaan vähentänyt mukana olleiden kiinnostusta kyseistä sarjaa kohtaan. Muutenkin testireissu oli onnistunut koska alussa päästiin kokeilemaan sateen liukastamalla radalla ja lopuksi rata oli kuivunut joten myös kuivalla radalla saatiin vähän kelloteltua epävirallisia aikoja. Muutamia kuvia reissusta.

14.7.2009

Lisätty kokeeksi vieraskirja.

9.7.2009

Kampiakseli vieläkin tasapainotuksella

9.5.2009

Korin "räjähdysvauriot" korjattu ja kori odottaa sydäntä joka Markulla työn alla. Kärry lähes valmis ja muutamia kännykällä otettuja kuvia lisätty galleriaan. Raahen sprint alkaisi tuossa parin kilometrin päässä muutaman tunnin kuluttua mutta jää tänä vuonna kaikilta osin väliin koska lähden iltapäivällä Lontooseen. Saapa nähdä minkälaiseen karanteeniin sitä meikäläisen tuurilla joutuu sikainfluenssan takia kun paluu on edessä.

18.4.2009

Uusi lohko vietiin viime viikolla poraukselle, muuten osat valmiina kunhan lohko saadaan takaisin koneistamosta. Kärryä ruvettiin kattamaan maaliskuun puolivälissä ja tehty pikkuhiljaa muotilomien(lue pakkolomien) aikana ja saatiin eilen illalla lähes valmiiksi. Ovitiivisteet, äärivalot, kulmalistat sekä pohjalevyjen asennus niin voidaan sitten napsia muutama kuvakin galleriaan.

Varovasti vilkuiltu jo kilpailukalenteriakin;)

29.11.2008

Kytkin ja paineasetelma tilattu. Pakosarja laitettiin Marteliukselle korjattavaksi mutta laittoivat uuden tilalle hyvityksenä siitä että saivat meidän vanhasta (joka muokattu A-asconaan/mantaan sopivaksi) itselleen mitat jigiä varten. Oli se vanha kuulemma antautunut moneen suuntaan. Tänään käytiin sovittamassa Ahon Mikon historic-mantaan tuota uutta pakosarjaa ja hyvin mahtui vaikka kallistuksenvakaajaa ei ole pudotettu kuten meidän autossa. Lohko ja vauhtipyörä myös hommattu joten osat rupeaa olemaan valmiina kunhan Markku vain ehtii ottamaan koneen työn alle.

 

20.10.2008

Itävallasta löytyi alkuperäinen ZF:n C-kadettiin tekemä keppi joka tänään vihdoin saapui.

19.8.2008

Kesä meni melkein sadetta pidellessä ;) Autosta purettu pois moottori (joka toimitettu M.Pohto motorsportille tarkastettavaksi sekä lohkon vaihtoon) ja vaihdelaatikko joka tarkasteluissa on osoittautunut ehjäksi. Laatikko mennee kuitenkin myyntiin ja takaisin on jo hankittu kertaalleen myyty ZF. Ihan kokonaan tallista ei ole pysytty pois vaan joutenaikoina on tehty kärryyn katteen runkoa. Saapa sitten nähdä milloin tämä projekti valmistuu.

14.6.2008

Merihelmiralli jäi tähänastisen kisahistorian lyhyimmäksi. EK 1 lähdössä paineasetelma räjähti 10 metrin ajon jälkeen aiheuttaen aika lailla tuhoja (muutama kuva).

11.6.2008

Pyöränkulmissa oli paljonkin säätämistä mutta nyt ovat kohdallaan. Samalla reissulla käytiin kokeilemassa muutama kierros Kiilussa jokkisradalla että kaikki toimii. Ennen lauantaita pitää vielä kääntää vaihdekeppi.

9.6.2008

Laatikko tuli viimein takaisin ja meni saman tien Vesan toimesta paikoilleen. Keskiviikkona töiden jälkeen Perkiömäen Arin pajalla käymään että saadaan pyöränkulmat kohdalleen. Sen jälkeen tarkoitus käydä Kiilussa vähän testaamassa.

3.6.2008

Merihelmirallin ilmoittautuminen lähti tänään. Kyytiin lähtee Siuruan Tomi koska Markku  oli kerinnyt lupautua Ahon Mikon historic-Mantan kyytiin.

27.5.2008

Laatikko lähti SSF-Pyörä oy:lle "huoltoon".

26.5.2008

Tänään lähdettiin testaamaan autoa ensimmäistä kertaa kasaamisen jälkeen. Kolme kierrosta kerkesin ajaa lämmittelyä Kiilun jokkisradalla jonka jälkeen laitoin kypärän päähän ja rupesin oikeasti kokeilemaan. Lystiä kesti tasan kierroksen sillä vaihdelaatikko meni jumiin kakkoselle vaihdettaessa.  Eipä auttanut muu kuin punnertaa auto kärrylle ja suoraan Vesan tallille jossa Vesan ja Jarmon kanssa laatikko irti ja vikaa etsimään. Kolmos-nelosvaihteen "siirtäjähaarukan" tappi oli katkennut jolloinka nelos vaihde oli jäänyt päälle ja kun vedin vielä kakkosen päälle niin valmista tuli. Kolmesta rattaasta puuttui hammas. Olis muuten joku saanut Kiilussa halvalla auton sen verran kävi mielen päälle asia. 

16.5.2008

Muutamia kuvia asfalttimallin Asconasta ennen kuin muutettiin "sora-alusta" takaisin. Nyt on päätetty että Merihelmiralliin mennään ajamaan.

26.4.2008

Eipä tarvi lähteä Kemoraan koska Raahen sprintin aikaan ollaan Rovaniemellä lentopalloleirillä. Tuukka ja Jesse valittiin pohjoisen aluejoukkueen leiriryhmään ja Juha heidän valmentajana kutsuttiin myös mukaan.

22.4.2008

Auton alustaa muutettu asfaltille sopivaksi. Mietitty Kemoran reissua koska Juha ei ole koskaan ajanut asfaltilla samoin autolle uusi pinta joten vähän pitäisi päästä kokeilemaan.

14.3.2008

Ensimmäiset koeajot suoritettu ei tosin paljon vanhat siirtopyörät tarjonneet pitoa hiekoitetulla asfaltilla (kuvia).  Kilpailukalenteria on katseltu sillä silmällä että Raahen asfalttisprintissä pitäisi olla mukana.

12.3.2008

Auto rupeaa olemaan valmis ja teippaukset laitettiin viimeisenä paikoilleen (kuvia).

28.2.2008

Sähköhommissa meni pari iltaa värkkäillessä. Ainoastaan yksi sulake paloi kun sähköjä ruvettiin testailemaan (kuvia).

13.2.2008

Tänään sitten paljastui tarkoin varjeltu salaisuus eli auton uusi väri (kuvia). Tästä alkaa se mukava vaihe eli auton kasaaminen

12.2.2008

Pohjamaalaus suoritettiin tällä päivämäärällä ja muutamaa päivää aikaisemmin oli tehty päätös että kasataan auto rauhassa ja jätetään liminka-ralli väliin. Vesa tosin oli sitä mieltä että Liminkaan ehditään tarvittaessa.

23.1.2008

Kolmen minuutin miettimisen jälkeen päätettiin tehdä sähkötkin uusiksi. Tämän lisäksi tuli Ralli.netin markkinoilla vastaan Volvon suorakytky joka piti yön miettimisen jälkeen tilata. Tästä seurauksena päätettiin purkaa kaikki irtilähtevät osat pois ja tehdä koko kori uusiin väreihin.

9.1.2008

Takakulmat saaneet alkuperäiset muodot ja katto vaihtui yhdessä illassa. Vesa aikoi ruveta työkseen vaihtelemaan kattoja kun kävi niin näpäkästi (kuvia)

28.12.2007

Lapualla kaatunut auto on purettu ja siirretty Veskun talliin koritöitä varten.

26.12.2007

Etusivu muuttuu uutissivuksi josta voi seurata tiimin toimintaa